گروه مپنا، نماد خود باوری

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کسب عنوان کارگر نمونه استانی در سال ۱۴۰۲ برای طراحی تجهیز هیدرولیک سیار توسط مهندس مهدی گلدوست

اختاپوس
تجهیز Octopus که در حال حاضر در کارگاه تعویض چرخ ، محور و متعلقات بوژی شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در حال بهره برداری است با شرکت در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کاری نخبه که سالانه در سطح کشور برگزار می گردد موفق به کسب حداکثر امتیاز از سوی کمیته داوران جشنواره شده و حائز رتبه نخست استانی گردیدو افتخار کسب لوح برتر و عنوان طرح فنی برگزیده استان البرز را از آن طراح خود و شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا نمود.

کارگاه تعویض چرخ ،  محور و متعلقات بوژی در شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا ، با هدف تسریع فرایند های عملیاتی و توسعه تجهیزات فنی ،  اقدام به طراحی و ساخت یک دستگاه سیار دمونتاژ انواع چرخ و چرخدنده از روی محور در مجموعه Wheel-set ماشین های ریلی نمود . نمونه مشابه خارجی این تجهیز در کمپانی های مدرن تعمیر و نگهداری ماشین های ریلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسزایی در انعطاف پذیری فرایند های عملیاتی بجای گذاشته است.

به منظور دستیابی به ایده اولیه طرح،  فاز های مطالعات میدانی  ، مدلینگ و  آنالیز تنش قطعات  با استفاده از نرم افزارهای تخصصی آغاز گردید . پس از نهایی شدن مدل سه بعدی ،طراحی  نقشه فنی  قطعات آغاز شد و همزمان تامین اجزای مدار هیدرولیک از بازار داخل در دستور کار قرار گرفت . در نهایت پس از حدود یکسال ، نمونه اولیه تجهیز هیدرولیک سیار دمونتآژ چرخ و چرخدنده ماشین های ریلی با نام کارگاهی “Octopus”  و قابلیت اعمال نیروی محوری معادل با 100Ton  با تکیه بر دانش فنی و توان تولید داخل به مرحله مونتاژ نهایی و  بهره برداری رسید.

تجهیز Octopus  که در حال حاضر در کارگاه تعویض چرخ ،  محور و متعلقات بوژی شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در حال بهره برداری است با شرکت در سی و پنجمین  جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کاری نخبه که سالانه در سطح کشور برگزار می گردد موفق به کسب حداکثر امتیاز از سوی کمیته داوران جشنواره شده و حائز رتبه نخست استانی گردیدو افتخار کسب لوح برتر و  عنوان طرح فنی  برگزیده استان البرز را از آن طراح خود و شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا نمود.

تقدیرنامه مهندس گلدوست
به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا