گروه مپنا، نماد خود باوری

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لکوموتیو MAP۳۰، اولین محصول بومی مبتنی بر فناوری PLM در حمل و نقل ریلی ایران

MAP30
شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا با هدف توسعه سبد محصولات خود و همچنین پاسخگویی مناسب به تقاضای محصولات بومی در صنایع حمل و نقل ریلی کشور ایران، در حال اجرای پروژه بزرگ طراحی لکوموتیو MAP۳۰ به عنوان اولین محصول مبتنی بر فناوری PLM در ناوگان ریلی ایران می­باشد.

شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا با هدف توسعه سبد محصولات خود و همچنین پاسخگویی مناسب به تقاضای محصولات بومی در صنایع حمل و نقل ریلی کشور ایران، در حال اجرای پروژه بزرگ طراحی لکوموتیو MAP۳۰ به عنوان اولین محصول مبتنی بر فناوری PLM در ناوگان ریلی ایران می­باشد.
 
این شرکت، با تکیه بر تجربه موفقی که در طی ساخت و تولید لکوموتیو باری MAP۲۴ کسب نموده و همچنین اجرای موفقیت آمیز پیاده سازی و تجهیز واحدهای مهندسی و تحقیق و توسعه خود به فناوری مدیریت چرخه عمر محصول (Product Lifecycle Management – PLM) در سالهای ۱۳۹۹-۱۴۰۰، پروژه طراحی MAP۳۰ را به طور کامل بر روی بستر PLM تعریف و اجرا نمود.
این محصول، یک لکوموتیو باری سنگین با توان ۴۰۰۰ اسب بخار بوده که پروژه آن، پیرو توافقهای پیشین با راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با هدف پاسخگویی به نیازهای آتی بازار لکوموتیو های باری در کشور و منطقه در دستور کار قرار گرفته است. در طراحی و ساخت این لکوموتیو، از نیرو و دانش داخلی استفاده شده و با هدف تحقق هر چه بیشتر شعار خودباوری در گروه مپنا و کاهش وابستگی خارجی، از بروز ترین تکنولوژیهای طراحی و مهندسی مانند سیستمهای پی ال ام در مدیریت این پروژه استفاده شده است.
از جمله ویژگی های این لکوموتیو، میتوان به بهره‌گیری از سیستم کنترل کشش AC، توانایی حمل بار با ظرفیت بالا و توانایی سازگاری با بدترین شرایط هوایی کشور اشاره نمود.
طراحی این لکوموتیو بومی از منظر مهندسی، دارای پیچیدگی های بسیار زیادی در زمینه های متعدد بوده که به عنوان مثال میتوان به مواردی مانند مدیریت انواع لیست های مواد، مدیریت صحیح الزامات، مدیریت انواع نسخ اسناد فنی و نقشه ها، مدیریت تغییرات مهندسی و دستورالعمل های استاندارد طراحی، اجرای صحیح فرآیندها و گردش کارها، اجرای مهندسی همزمان توسط تیمهای مختلف طراحی بر روی بیش از ۴۰ هزار قطعه منحصر به فرد و در نهایت اجرای واقعی مدیریت دانش (Knowledge Management) اشاره نمود که با اتکا بر فناوری PLM در حال انجام هستند.
فناوری PLM با کاهش زمان مورد نیاز برای جاری سازی تغییرات و تصمیمات پروژه و ایجاد بستری یکپارچه برای همکاری تنگاتنگ تمامی اعضا، موجب بهبود تمرکز بر انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه می گردد. نقش بسیار مهمی که این فناوری در کنترل و تضمین کیفیت و کاهش دوباره کاریها دارد، باعث کمتر شدن زمان کلی مورد نیاز برای انجام پروژه و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصول خواهد شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا